Měl bych dotaz ohledně reklamace ojetého vozu zakoupeného v autobazaru.
Cca po týdnu od zakoupení se mi na automobilu projevila závada kontrolkou na palubní desce a snížením výkonu. Objednal jsem se do autorizovaného servisu, kde mi po jeho návštěvě byla vyčíslena oprava, kterou jsem předal na reklamační. Reklamace mi byla zamítnuta i přes to, že se dle mého názoru jedná o skrytou vadu, na kterou mám ze zákona nárok. S autem teď nemohu kvůli závadě jezdit.
Chtěl bych se zeptat jestli mám ještě nějak dál ohledně reklamace postupovat, nebo to řešit soudně a zda mám vůbec nějaký nárok?
Vážený pane, dle ustanovení § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (které lze najít například na stránkách www.zakonyprolidi.cz), se odpovědnost za vady prodávajícího nevztahuje u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím. Na základě odůvodnění zamítnutí reklamace prodávajícím je tedy nezbytné získat od autorizovaného servisu či soudního znalce vyjádření, že reklamovaná vada neodpovídá míře používání nebo opotřebení, kterou mělo vozidlo při převzetí. V opačném případě jsou Vaše šance na získání kompenzace od prodávajícího minimální.