Obracím se na Vás s dotazem, jak postupovat v tomto případu: 13.12.2018 jsem si objednala zboží na web stránkách jednoho e-shopu. Vzhledem k tomu, že jsem potřebovala upřesnit údaje, vše jsme vedli v mailové korespondenci. Platilo se předem převodem na účet. Vzhledem k tomu, že se dlouho nic nedělo, začala jsem se informovat, jak to s mojí objednávkou je. Odpověď – nemáme materiál. Po další delší době jsem tedy chtěla zakázku zrušit. Bylo mi řečeno, že zakázku jsou schopni udělat se skluzem. Jenže uběhl další měsíc a nic. Nereagují na zprávu, web.stránky jsou nedostupné.
Chtěla jsem se zeptat, zda je nějaká možnost dostat své peníze zpět? Jedná se o částku 1910 Kč. Případně kam se obrátit a požádat o další prošetření.
Vážená paní, v daném případě doporučuji vyzvat prodávajícího v souladu s ustanovením § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (které lze najít například na stránkách www.zakonyprolidi.cz), k dodání objednaného zboží v konkrétním náhradním termínu (doporučuji minimálně 10 dnů) s upozorněním, že tato lhůta již nebude prodloužena a jejím marným uplynutím v souladu s ustanovením odstavce 2 uvedeného paragrafu odstupujete od smlouvy a žádáte o okamžité vrácení zaplacené kupní ceny na účet … Nesplní-li prodávající ani stanovený konkrétní náhradní termín dodání či vrácení zaplacené kupní ceny, bude třeba podat podnět České obchodní inspekci pro podezření na používání nekalých obchodních praktik prodávajícím, což lze učinit například prostřednictvím formuláře e-podatelny na stránkách www.coi.cz. Současně můžete požádat tento orgán rovněž o zprostředkování mimosoudního řešení vzniklého spotřebitelského sporu o vrácení zaplacené kupní ceny zboží. Bližší informace o možnostech využití institutu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů prostřednictvím České obchodní inspekce najdete rovněž na stránkách www.coi.cz v části "Pro spotřebitele".