Rád bych se informoval ohledně reklamace bot, které provozovatel odmítá vzít do reklamace a nebo vyplatit peníze. Nabízí pouze voucher ve stejné hodnotě, ale o jiné zboží zájem nemáme, resp jsme si nevybrali. Boty po 14 dnech začali výrazně praskat v oblasti podél podrážky a dle mého názoru je to neopravitelná závada. Prosím o radu, jaké jsou možnosti se s nimi slušně domluvit, případně co si od nich nechat napsat pro budoucí případný soudní spor (ČOI...). To, že mají od majitele nařízeno nevracet peníze neznamená, že se na zákazníka takhle vykašlou. Měli by přece boty vzít do 30ti denní reklamace a v případě, že tyto boty ve velikosti již nové nebudou, peníze vrátit, když nestojíme o zboží jiné.
Vážený pane, jestliže Vám prodávající odmítá přijmout spotřebitelskou reklamaci v souladu s požadavky § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění (které lze najít například na stránkách www.zakonyprolidi.cz), tj. vystavit Vám písemné potvrzení o tom, kdy jste reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete, bude nezbytné podat podnět pro podezření na porušení uvedeného ustanovení zákona o ochraně spotřebitele České obchodní inspekci. To lze učinit například prostřednictvím formuláře e-podatelny na stránkách www.zakonyprolidi.cz. Pokud by prodávající Vaši reklamaci přece jen řádně přijal, je povinen ji dle ustanovení odst. 3 uvedeného paragrafu vyřídit nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace (nedohodne-li se s Vámi na delší lhůtě). Při vyřízení reklamace je Vám prodávající povinen vydat potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání (pokud byla oprava provedena), případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Možnosti dalšího postupu by pak bylo možné konzultovat až v případě, kdy byste se způsobem oficiálního vyřízení reklamace nesouhlasil.